Livsglädje med musik

Livsglädje  med musik
Livsglädje med musik

tisdag 30 oktober 2018

Lyckan i Pernå.

Vintertiden har tagit vid med en kraftig storm. Idag höll jag, för den här gången, min 8.e Livsglädjestund i Lyckan. Alla stunder har gett både deltagarna och mig en trevlig och rolig stund tillsammans. Vi har tangerat aktuella ärenden och händelser. Vi har skrattat, sjungit och lekt med kluriga ordlekar. Vi har hyllat och flaggat för kända personer och dagar.
Den sista Livsglädjestunden, som jag höll idag, innehöll teman som Alla Helgons dag, Svenska dagen och naturligtvis farsdagen. Vi tände ljus i lyktor, pratade om gravgården i Pernå och Näsebacken i Borgå. Vi stämde in med bl.a.När ljusen skall tändas därhemma, Låt mig få tända ett ljus och vi hörde dikten Den första snön, till text av Z. Topelius.
Sittdansen Spegling, gav oss en lugn och stillsam upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar